4. januar 2011
Metal Gear Solid 2 – PS2
Det foregår primært på en boreplatform-lignende konstruktion, hvor du styrer Raiden rundt blandt terrorister og andre mærkelige væsener. Spillet starter med en tvungen tutorial, hvor du lærer kigge rundt om hjørner, at kravle osv – og derefter der det tid til at finde og demontere en række bomber. Det kræver at du kan bevæge dig rundt uden at blive set, for i samme øjeblik fjenden ser dig, kommer der forstærkninger i massevis bare et par sekunder senere. Du har reelt ikke muligheden for at skyde dig igennem, og derfor ender Metal Gear Solid 2 med et meget lidt action-præget gameplay – og bliver i stedet til et spil med Thief-inspirerede missioner, hvor dit primære mål er at undgå at blive set.
Grafik
Omgivelserne er umådeligt flotte, og vises via faste kameraer rundt omkring på banen, eller ved et kamera der følger dig, afhængig af rummets struktur. Det fungerer godt for 90% af banernes vedkommende, og kan du ikke få sigtet det rigtige sted hen, kan du zoome ind i første person, bare for at tage et enkelt skud.
Bundlinjen
Der er intet galt med filmsekvenser i spil – de kan tit give os et billede af noget, som man ikke kan se igennem rent gameplay. Men i Metal Gear Solid 2 er det så overdrevet, at du bruger det meste af din tid på se computeren spille spillet for dig.
Recent comments